Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 25 of 43
  1. #1
    mtbr member
    Reputation: starship303's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    252

    urban german - NS Suburban

    Recently took some pics of my newly acquired german street toy so thought i'd post them up. Don't seem to see very many NS bikes on MTBR...they are definitely growing in popularity downunder. One of the best (and lightest at 5.2-5.3lbs) cromo street specific frames you can get IMO. The Hayes9 brake is temporary, till i get some tasty Saint/XT's front and back.

    All i can say is i am totally blown away by how this thing rides. The geo feels absolutely perfect and it rides super smooth even as a fully rigid setup. The Germans definitely got it spot on!

    Spec:
    Frame: '06 NS Suburban in pearlesent white
    Fork: '07 24 Bicycles SanKuKai black rigids
    Bars: NS Lil-Sista in black (nice & wide)
    Stem: NS Moto Pro in pearl white
    Front Hub: NS Roller QR
    Rear Hub: NS Coaster SS
    Rims: Mavic EX721, hand built with Sapim SS spokes
    Tyres: Maxxis Holy Roller 60a 2.4"
    Brakes: (temporary) Hayes HFX9 rear, looking at Saint/XT combo Fr & Rr
    Crankset: '06 Shimano XT hollowtech II, BBB CNC machined 32t sprocket
    Pedals: '06 NS Legeater sealed catridge pedals
    Freewheel: ACS
    Chain: KMC Cool Chain
    Seat: WTB Laser-V Titanium (light as!)
    Seat Post: Avenir Racepost w micro-adjust (cut)

    Weight: ~11.5kg (~25lbs)

    Pics:

















    Cheers,

  2. #2
    I post too much.
    Reputation: snaky69's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    6,448
    I'll go change boxers now...

  3. #3
    lives to ride
    Reputation:
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    1,019
    That is mint dude. Mind me asking how much something like that set you back?

  4. #4
    JMH
    JMH is offline
    Sugary Exoskeleton
    Reputation: JMH's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Posts
    4,709
    That's a rad looking bike. Good job.

  5. #5
    mtbr remember
    Reputation: BikeSATORI's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Posts
    4,258
    Nice build man! sooo light. so simple. yeah, NSB is def. a rare breed in NA...

    better hope you don't strip a pedal out of one of those cranks!
    Schralp it Heavy.

  6. #6
    mtbr member
    Reputation: free rider's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2,393
    epic...very hot ride

  7. #7
    Meh.
    Reputation: XSL_WiLL's Avatar
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    17,516
    Great acquisition. That's a fantastic looking ride.

  8. #8
    i like dirt.
    Reputation: InnovateorDie's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    318
    delicious.

    hey is that dc logo a sticker or painted on?

  9. #9
    Premium Member
    Reputation: Ojai Bicyclist's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    1,843
    Mmmmm that's sick!

  10. #10
    Rollin' twenties.
    Reputation:
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1,635
    i dig those pedles. that stem is ginormas! looks heeeaaavyy.

  11. #11
    mtbr member
    Reputation: ontario_bike's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    493
    ever thought of 80mm suspension? looks sick
    jea.

  12. #12
    I post too much.
    Reputation: snaky69's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    6,448
    Quote Originally Posted by ontario_bike
    ever thought of 80mm suspension? looks sick
    65mm Tuned Marzocchi 4X. 'nuff said.

  13. #13
    mtbr member
    Reputation: starship303's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    252
    Quote Originally Posted by jasevr4
    That is mint dude. Mind me asking how much something like that set you back?
    Cheers. Well i was lucky enough to acquire most of this baby second hand, but for interest sake i can tell you the frame (at least in OZ) new is around US$590-600, the 24 Bicycles fork (which is new) around US$390-400 ...then there is the wheelset ...Probably in the order of roughtly US$1600-1800 build i guess. Check out www.ribbed.com.au or www.ns-bikes.com for some of the frame & parts details. The only compromise in the build at the mo is the brake, which ain't going to last long as i just ordered my saint levers & xt calipers.

  14. #14
    mtbr member
    Reputation: starship303's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    252
    Quote Originally Posted by aggiebiker
    i dig those pedles. that stem is ginormas! looks heeeaaavyy.
    The stem? Well it actually doesn't look that big in real life (perhaps its the colour?). Its pretty minimal actually for maximum clearance. Heavy? Meh, 290g ain't bad, though i do have a lighter DMR Headstock (239g) floating around, but its no where near the same quality as this NS Moto Pro. The bike is more than light enough as it is.

  15. #15
    Meh.
    Reputation: XSL_WiLL's Avatar
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    17,516
    Rigid riders are core.

  16. #16
    mtbr member
    Reputation: starship303's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    252
    Quote Originally Posted by snaky69
    Quote Originally Posted by ontario_bike
    ever thought of 80mm suspension? looks sick
    65mm Tuned Marzocchi 4X. 'nuff said.
    Suspension fork? Hmm i could maybe be tempted if my wrists start hating me but TBH this bike is just incredible to ride rigid, and for technical street/park, which is its intended use, its very very hard to beat. BTW from a geo point of view remember these frenchy forks are height corrected so the geometry remains perfect.

    Quote Originally Posted by XSL_WiLL
    Rigid riders are core.
    Haha, you said it dude!

  17. #17
    I post too much.
    Reputation: snaky69's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    6,448
    Quote Originally Posted by starship303
    Suspension fork? Hmm i could maybe be tempted if my wrists start hating me but TBH this bike is just incredible to ride rigid, and for technical street/park, which is its intended use, its very very hard to beat. BTW from a geo point of view remember these frenchy forks are height corrected so the geometry remains perfect.


    Haha, you said it dude!
    Your bike is very sexy nonetheless, when will we enjoy some riding pics?

  18. #18
    Rollin' twenties.
    Reputation:
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1,635
    Quote Originally Posted by starship303
    The stem? Well it actually doesn't look that big in real life (perhaps its the colour?). Its pretty minimal actually for maximum clearance. Heavy? Meh, 290g ain't bad, though i do have a lighter DMR Headstock (239g) floating around, but its no where near the same quality as this NS Moto Pro. The bike is more than light enough as it is.
    maybe its because theres 3 bolts on the steerer tube clammper side

  19. #19
    Local Paperboy Hero
    Reputation: Cru Jones's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    986

    Burbans and Lacs

    .... this if for the Burbans and the Cadillacs, with them tens and them twelves bumpin in the back...

  20. #20
    resident dumbass
    Reputation: dirtyharry's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    1,070
    AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHh. . . .

    What snaky said . . .
    I'm out of things to say . . .

  21. #21
    Renegade of Krunk
    Reputation: E30Evolution's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    604
    That is one bad, bad ride my friend

    I wanted to do a white and black theme on the next bike I ride and your bike just confirmed my thoughts on how it would look damn good. How much does it weigh? That thing looks bomb-proof. The only thing differently I would do in the build would be a set of 24" wheels since it will be an urban machine, but that's not a really big issue anyways. Have fun riding the hell out of that thing!
    I'm not new to this, I'm true to this

  22. #22
    mtbr remember
    Reputation: BikeSATORI's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Posts
    4,258
    Quote Originally Posted by E30Evolution
    That is one bad, bad ride my friend

    I wanted to do a white and black theme on the next bike I ride and your bike just confirmed my thoughts on how it would look damn good. How much does it weigh? That thing looks bomb-proof. The only thing differently I would do in the build would be a set of 24" wheels since it will be an urban machine, but that's not a really big issue anyways. Have fun riding the hell out of that thing!

    sorry to pirate, but here's one that's been around awhile (as you can tell by the now defunct unreal cycles older gallery). and for the DueceQuad lovers, 24 action - with some also now defunct Atomlab GI Street rims - heavy as all heft!
    Schralp it Heavy.

  23. #23
    mtbr member
    Reputation: starship303's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    252
    cool thanx for posting that pic ^^^ ...TBH i've not really seen many another rigid NS bikes, especially with the same forks as mine! they actually look like the no-brake mount version of my fork.

    hmmm, this is my own opinion but i do still think the 24's look a little strange on it, but perhaps thats 'cos i look at mine so much.

    he's running brakeless too. must be one of those crazy BMX types...
    bring on my front & rear XT's with saint levers! (just ordered them)

  24. #24
    mtbr member
    Reputation: free rider's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    2,393
    why you got the brake on the left hand side? normally the brake runs on the left...is it a preference thing or is there a reason for it?

  25. #25
    mtbr remember
    Reputation: BikeSATORI's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Posts
    4,258
    Quote Originally Posted by free rider
    why you got the brake on the left hand side? normally the brake runs on the left...is it a preference thing or is there a reason for it?
    for some reason... right/rear is a North American thing, and "moto" or right/front & left/rear is a European or Aussie thing. this is just a general stereotype, I'm not saying all, but yeah, it is a preference thing, no other real reason that I'm aware of. but hey, I can still rip a motorcycle just fine, the bike doesn't mess me up.
    Schralp it Heavy.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •