Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86

    Mongoose Menace BMX advice

    Hi,

    Could anyone give me any advice on the Mongoose Menace

    I would be using it for dirt jumping & Skate Park,

    Mongoose

    Thx.

    (BTW ive already pre-ordered it)

  2. #2
    Air Junkie
    Reputation: Sudden_Judgement's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    206
    I would swap for the Expert, it has a Cromo frame and fork, the Menace has an pretty decent parts list, but the frame is made of Hi-ten cheese. If you're not going balls out than it will suit you fine, but will be a little heavy. I'd take the stickers off too. I pretty sure you'll be happy with what you got.

  3. #3
    Local Paperboy Hero
    Reputation: Cru Jones's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    986
    Mongoose was rad back when they had Bart Taylor and the Reynolds twins. Oh, and my main girl Christian...

  4. #4
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    Christian looks like a guy in a wig when she rides though.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  5. #5
    Local Paperboy Hero
    Reputation: Cru Jones's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    986
    Quote Originally Posted by ihatemybike
    Christian looks like a guy in a wig when she rides though.
    Haha. But, god what I wouldn't give to go ass sliding with her right now.

  6. #6
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    Quote Originally Posted by Cru Jones
    Haha. But, god what I wouldn't give to go ass sliding with her right now.
    In the flume to the river or in the bedroom?
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  7. #7
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    Quote Originally Posted by comp
    Hi,

    Could anyone give me any advice on the Mongoose Menace

    I would be using it for dirt jumping & Skate Park,

    Mongoose

    Thx.

    (BTW ive already pre-ordered it)
    Little confused on why you would pre-order then ask about the bike, but OK.

    I'd back out if possible. The Menace is really the bike that mom buys for jr become he wants the name and doesn't really ride. Look for bikes with at least a chromoly fork and front triangle.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  8. #8
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    Hi,
    Thx If i would be able to swap what would be the best bike -190 Thx
    ONLY ON winstanleys here

  9. #9
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    Yesss!! I can swop!!!!

    Please help me guys!
    Yea!

    Ive seen the haro nyquist R1 2005 which has cro-mo frame,forks,cranks dbl walled rims, alloy parts e.g sprocket an otha nice fings!

    Thx
    Last edited by comp; 11-08-2006 at 09:07 AM.

  10. #10
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    For your money, on that website, I would grab the 2005 Haro Nyquist R1 in the Clearance Bikes Section.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  11. #11
    Air Junkie
    Reputation: Sudden_Judgement's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    206
    go with the haro

  12. #12
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    What about the Stolen Goblin?

  13. #13
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    I've been on the BMX for.....borrow, carry the 1....19 years. Get the Haro. Its only conceivably bad point is the 40 spoke wheels and that's only bad when you look for replacement rims. Keep your spokes tight and tires inflated to 60+ psi for park/street and you should be fine for a long time. Example: I'm using 6 year old 36 hole rims with zero problems and I don't go easy on my equipement.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  14. #14
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    Quote Originally Posted by comp
    What about the Stolen Goblin?
    It doesn't have a full Chromo fork.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  15. #15
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    Thx.

    If i cant get the haro , should i get goblin or ...........

  16. #16
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    So whats my best 2nd option

  17. #17
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    If you can't get the Haro, I'd beg/borrow/work to get another 10 GBP and get the Redline Double X.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  18. #18
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    sure think. thx

    The guy told me the have only 1 haro in stock and hell make sure no1 else has reserved it tmoz , so that was why i wz on about a 2nd 1
    (BTW winstanleys is 10miles frm where i live)
    Thx

  19. #19
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    953
    Cool, hurry up and get something. Then post pics of you riding.
    HB - The God Damn Flying Dutchman
    Chicago Freeride
    Elgin, IL

  20. #20
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    86
    Lol,Im gettin it on 5th dec

  21. #21
    Rollin' twenties.
    Reputation:
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1,635
    my advice is too run, as quickly as you can, from mongoose

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •