Results 1 to 6 of 6
    mtbr member
    Feb 2014

Compatibilidad cambio delantero de 3x9 con 3x8

Hola amigos, tengo la siguiente duda: Sucede que me han obsequiado un desviador delantero que según las especificaciones del fabricante funciona para transmisiones de 3x9 (Shimano, mis manetas tmb son shimano), peroooo mi transmisión es de 3x8.... Puedo montarlo y me funcionara bien o me daría problemas? Les agradezco sus respuestas

mtbr member
    May 2009
    Lo siento. Su 3x9 no funciona con su 3x8. La cadena esta talle differente, tambien el cable pulgar un poco differente. Los combios de engranjes no esta similaries. Lo siento por mi espanol, neccisita practicar. Buena suerte!

mtbr member
    Hola!
    www.seanhannity.com <=not what you think it is.

Homeopathy is the Air Guitar of Medicine.

mtbr member
    Feb 2014
    Hola amigo, ya verifique que no funciona. cambie el desviador por un 3x8, precisamente por el motivo que me comentas. Gracias

Purulento
    Aug 2009
    If I'm understanding this correctly, you want to use a 8speed shimano front derrailer, and the rest of you drivetrain is shimano 9speed. According to this site this combination is possible (DrivetrainCalculator.com).

the catalan connection
    Quote Originally Posted by Purulento View Post
    If I'm understanding this correctly, you want to use a 8speed shimano front derrailer, and the rest of you drivetrain is shimano 9speed. According to this site this combination is possible (DrivetrainCalculator.com).
    The other way around.

To the OP: 8sp chains are thicker. You´ll probably get rubing against the cage specially as you get closer to the outermost cogs. Maybe can use a 9 speed chain on a 8 drivetrain? Have no idea if that might work, just came to my mind...

(respondo en ingles por los otros usuarios. Supongo que lo entiendes...???)
    Saludos
    "Blessed is the man who, having nothing to say, abstains from giving us wordly evidence of the fact." George Elliot