Results 1 to 12 of 12
    ROCKY RENE

Wink All Mountain Tires - llantonas para trails agresivos

Hola a todos:

Me gustaria saber que llantas me pueden recomendar por experiencia propia o por buenos comentarios algunas llantonas para all mountain.. o tambien pueden contar como les resulta las llantas que estan usando en la actualidad y sus pros y contras....

Creo que opinando se enriqueceria la informaci贸n y nos ayudar锚a a un futuro a mirar nuevas opciones para comprar nuestras llantas, en mi caso estoy por comprar un para pero quiero saber opiniones diversas de llantas para todo monta帽a o rutas agresivas, pero sobre todo polivalantes en toda clase de condiciones.

Reciban un saludo y gracias por su opini贸n.

Ren茅.
    _________

Hello Everyone:

I'd like to know what tires for All-Mountain would you recommend from experience or from good reviews or also telling us what tires do you use and how have they worked out with pros and cons.

I think that sharing our opinions will enrich the info available and would help us in a future for purchasing our tires. In my case I'm about to get a pair of tires but I want to know several opinions for All-Mountain or aggressive trails but mostly good all-around under all conditions.

Cheers to all and thanks for your opinion.

Rene
    Last edited by Warp; 01-12-2006 at 10:18 AM. Reason: Translation
    Restless And Wild.

Bike to the Bone...
    Ok. My first bike had WTB Velociraptors. They are a very nice wheels, good traction. I would probably buy them again, maybe.

I then bought a used bike with Continental Explorer. Good traction, but didn't last.
    Then bought Michelin XL-S, which I liked, but I sold the bike pretty soon afterwards.

My Stumpy had the Specialized Roll-X 2.0 (they measures 2.1) and I really like this tires. Changed the front tire for a Schwalbe Fat Albert 2.3 (measured 2.2), and it tracks pretty nice, but I don't think it's a fast tire.

With my new bike, I had Michelin X-Treme 2.2 front and Michelin All-Terrain 2.0 at back. The back one sucked big time. 4 rides and some knobs were coming off. Put the Roll-X I had from my Stumpy to the back and now I like my combo.

mtbr member
    Oct 2005
    Quote Originally Posted by RUNNING_WILD
    Hola a todos:

Me gustaria saber que llantas me pueden recomendar por experiencia propia o por buenos comentarios algunas llantonas para all mountain.. o tambien pueden contar como les resulta las llantas que estan usando en la actualidad y sus pros y contras....

Creo que opinando se enriqueceria la informaci贸n y nos ayudar锚a a un futuro a mirar nuevas opciones para comprar nuestras llantas, en mi caso estoy por comprar un para pero quiero saber opiniones diversas de llantas para todo monta帽a o rutas agresivas, pero sobre todo polivalantes en toda clase de condiciones.

Ren茅.
    Ren茅 :
    I was long time hooked for the Panaracer Fire xc pro and the Wtb Velociraptors till Kendas appears , the Karma and the Nevegal .

The Karma are fast rolling tires , excellent in corners and hard pack , very low weight , but short live , soft rubber is the reason , hard to find in our country.

The Nevegal are "the Ley " excellent control , you will find traction in technical climb in hard or loose terrain , with Stan麓s no tubes , Mavic 717 rims , DT 240 hubs you will be happy.

Hutchies Mosquito are my third choice

The last biker.

...welcome back my friends,
    to the show that never end...
    ladies and gentlemans
    Emerson, Lake and BIKERS..

RCC
    RCC is offline
    Bandolero

maxxis,high rollers.

Quote Originally Posted by RUNNING_WILD
    Hola a todos:

Ren茅.
    se agarran muy bien al terreno y mantienen la rodada muy suave...buena suerte.
    I heard the mission bell
    And i was thinking to my self
    This could be heaven or this could be hell...

"El Whatever"
    I've been on a limited amount of tires... but here I go.

WTB Velociraptors 2.1 - Nice all around tires. A little bit small for today sizes, but the rear has traction mostly on everything but "verdin" or that hard mud with green stuff on and the front is the best tracking tire I've ever ridden but gives a bit on braking.

The front of the Velociraptor is awesome. I like the way how it grips a lot but it has a nice feeling when getting loose. You feel when the tire starts losing grip. It never breaks off suddenly.

Too bad its width is very limited for my riding nowadays. I may try one some of these days though.

Michelin Hot S 2.1 - This tire is like a 2.3 really. Nice overall... it just breaks off suddenly, packs bad in mud and it flexes when cornering. Not confidence inspiring. The front brakes very well.

IRC Mythos 2.1 - This is a pair of tires that does well all-around but just that. It's not a pair I would buy again. Nothing that I dislike in particular... it's just that I can't find anything that I like in particular either.

WTB Motoraptors 2.24 and 2.4 - They run a bit smaller (the 2.24 like a 2.1 and the 2.4 like a high 2.3). This is a nice all-arounder. It does everything good except for cornering over hardpack as the knobs are rather high when new. I like them but I wouldn't say they are confidence inspiring as they tend to break loose rather suddenly. They have lots of grips... but when you run out of grip, you're left with nothing!

They climb particualrly nice. They are on the slow side though.... but I've never been fast anyway.
    Check my Site

ROCKY RENE
    I was long time hooked for the Panaracer Fire xc pro and the Wtb Velociraptors till Kendas appears , the Karma and the Nevegal
    The Nevegal are "the Ley " excellent control , you will find traction in technical climb in hard or loose terrain , with Stan麓s no tubes , Mavic 717 rims , DT 240 hubs you will be happy.

He oido la buena fama de las kenda nevegal seri interesante probar... mas como llanta delantera... para la llanta trasera sin duda alguna es la Panarecer XC Fire Pro.. EXCELENTE agarre y tracci贸n bajo todas condiciones incluso en mojado, la mejor llanta que he probado.

Yo quiero aramar unas ruedas con mazas Hope Bulb, DT Champion Spokes y Aros MAvic XC 717...

Yo tengo las Hutchies Mosquito y son buenas, ligeras y muy rodables, pero mas para competencia creo yo, y no muy confiables para tierra suelta y caminos agresivos... ademas te cuesta una yema sacar y meterla del rin si sufres ponchadura.

La nevegal tengo curiosidad de saber como va pero quiero una llanta delantera...

seria bueno probar con la Panarecer Fire FR pro kevlar 2.4... aunque siempre la medida de estas llantas es mas delgada de lo que se indica y en contra es que es "algo" pesada (860 g)

Gracias por la atenci贸n Luis!
    Restless And Wild.

ROCKY RENE

Sobre llantas

En mi caso particular ruedo actualmente con una Tioga Factory DH en la parte delantera y la verdad tiene muy buen agarre y nada titubeante en terreno tecnico o con rocas, eso si, se va un poco en terreno mojado pero nada importante.

Tambien tuve la oportunidad de rodar con una IRC Trailhead y tiene buen taco, incluso mejor que la Tioga, su comportamiento me agrado mas, y corrige muy bien tu linea en bados, canales y zonas irregulares tienen el mismo rango de precio. $130 pesitos, aunque algo pesadas no es nada del otro mundo.

Las Hutchi Mosquito en la parte delantera la rueda se te va de control y tiende a patinar, es ideal para caminos no muy rocosos y funcionan bien en caminos humedos, aunque si va en la llanta trasera es muy facil que muerda con el rin, apareciendo la clasica mordedura de serpiente. (lo hizo tres veces) Puede que tenga que ver mis aros Mavic 117.

Oscar una ocasion me presto una WTB velociraptor en mi vieja benotto jaja y la verdad es que tiene muy buen agarre es una buena opcion como llanta trasera aunque me quedo con las Panaracer Fire XC pro en definitiva, es una llanta para toda condici贸n y su traccion es asombrosa.

Algun comentario de la Kenda Nevegal para llevar adelante?

Me gustaria tener mas recomendaciones de llantas para llevarla al frente.

Saludos a todos!
    Restless And Wild.

Now with 3 more inches!
    I just put a nevegal on the back. 2.1 DTC. Blue Groove Stick-E up front still. Love the Blue Groove on the front.

We'll see how the Nevegal works on Sunday.

Bike to the Bone...
    I'm pretty sure the Nevegal's kicks (_Y_)... but I bet you can't beat the traction of this ones....
    Attached Images Attached Images

Now with 3 more inches!
    Quote Originally Posted by rzozaya1969
    I'm pretty sure the Nevegal's kicks (_Y_)... but I bet you can't beat the traction of this ones....
    Nice, but how about these...

"El Whatever"
    Quote Originally Posted by tigerdog
    Nice, but how about these...
    Anybody said traction????

I just couldn't help it....
    Check my Site

Bike to the Bone...
    Quote Originally Posted by Warp2003
    Anybody said traction????

I just couldn't help it....
    Hey Wark, I'd like to see you pedal one of those mounstrocities up the Eses...