Results 1 to 8 of 8
    alias chicken

Fly: Problem with swing link

Does someone have this problem already?

Or is this even an error of Foes?
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Fly: Problem with swing link-link.jpg  

mtbr member
    Jan 2008
    Oh **** ! That doesn't look good ! It looks like a problem, that was not realized at the drawing board. Foes could have realized it by moving the rear end with an empty shock.
    So you have to change the shock ?
    Did you contact Foes already ?

mtbr member
    Is that the proper shock for that frame? That looks like an old FXR length shock, unless Fox is making a 3.75" stroke air shock now days. That looks like a 2:1 Fly, so you have the wrong shock on there....

alias chicken
    This is a 2:1 Fly! Foes maintains this anyhow...

The DHX Air has 3" Stroke. I have buy now a Curnutt. The Curnutt has also 3" Stroke!
    If the framework 2:1 is translated should the absorber 4" Stroke have?

locked - time out
    Quote Originally Posted by matt45
    This is a 2:1 Fly! Foes maintains this anyhow...

The DHX Air has 3" Stroke. I have buy now a Curnutt. The Curnutt has also 3" Stroke!
    If the framework 2:1 is translated should the absorber 4" Stroke have?
    Not sure if the shock should be a 4" stroke or not. Call Foes.

If you're interested in selling the DHX air - PM me.

Thanks.

mtbr member
    Jan 2008
    For example, the Curnutt shock on my 2:1 RS 7 only has 3,15" stroke for 7" of travel.
    The shock rate is changing through the travel on every bike, so you cannot say that 8" of travel automatically translate into 4" of shock travel. I think the system is called 2:1, because the shock rate is 2:1 most of the time.

@matt: I think, you have the right shock for the frame. Foes just did not check out, what happens to the shock through the whole shock travel.
    Before buying another shock, I would contact Foes first. They should help you in this situation. Maybe they can offer you a Curnutt shock at a decent price.

alias chicken
    @kantana: Wrong shock? you can buy this frame with Fox DHX Air by foes!!

@ san_andreas: Ich habe Foes geschrieben, ob sie dieses Problem kennen. Die haben aber nicht ganz verstanden was ich eigentlich wollte... Ich habe nun von Guido (freeride.it) einen Curnutt gekauft. Hoffe das Problem ist somit gelöst!
    Vom Europaimporteur bin ich etwas enttäuscht... Hatte doch in meinem alten Fly Haarrisse im Rahmen und gefragt ob das noch auf Garantie geht. Er hat mich informiert, dass nach 2 Jahren die Garantie abgelaufen ist, er aber bei Foes nachfragt, ob er mir ein gutes Angebot machen kann für ein neuen Vorderen Rahmen. Habe 3 Wochen nichts gehört... nehme also an, dass er gar nicht nachgefragt hat... Immerhin hat er mir einen guten Preis für den Curnutt gemacht!
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Fly: Problem with swing link-bild1389.jpg  

mtbr member
    Jan 2008
    Ja, ich war von Freeride letztlich auch enttäuscht, aber da war wohl ein Mißverständnis schuld, das nicht mehr aus dem Weg geräumt werden konnte...schade ! Ich weiß nur nicht, was ich mache, wenn ich auch mal irgendeinen Schaden am Rahmen habe....
    Egal, ich habe die Teile, die mir Freeride nie geliefert hat (150er Achse und Ausfallende, auf die Foes-Kettenführung habe ich dann verzichtet) bei balfa.co.uk bestellt. Die sind superhöflich und superfix und haben die Teile (natürlich gegen Bezahlung) sehr schnell geliefert.
    Dort werde ich mir auch in Zukunft Teile bestellen und wenn nötig, den Dämpfer servicen lassen.