Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    mtbr member
    Reputation: JiveFoolSucka's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Posts
    11

    2009 Commencal DH CG's new ride with pics

    Saw this on Ridemonkey

    To continue on with the Commencal conversation, here is a pic and link to more detailed pics and details of Cedric's new bike.
    Enjoy!
    TractionMag.Com
    Attached Images Attached Images

  2. #2
    mtbr member
    Reputation: blackwater racing1013's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    377
    mmmm dono if i like it yet.
    '08 Turner DHR

  3. #3
    mtbr member
    Reputation: rustyskills's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    757
    i really dont like the looks of it.. but i guess it really matters how it rides

  4. #4
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    11
    looks like they fixed the seat tube problem...

  5. #5
    mtbr member
    Reputation:
    Join Date
    May 2007
    Posts
    323
    its a realy nice back .. saw it with my own eyes last years, im if im still lucky im gonna test ride this bike in the summer... gonna give you guys feedback about it around july !

  6. #6
    Flying Goat
    Reputation: mrpercussive's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    11,329
    nice... i like it with the solid rear triangle in the back straight to the front triangle like an SP with a 4bar setup to manipulate leverage ratio. Stiff and with a low center of gravity too... Mmmmmmmmmmm

  7. #7
    mtbr member
    Reputation: dowst's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    2,707
    Looks a lot like the old Giant Team DH, minus the linkage.

  8. #8
    clyde in training
    Reputation: 08nwsula's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    1,918
    Quote Originally Posted by blackwater racing1013
    mmmm dono if i like it yet.
    I wasn't sure either so I made it more appealing


  9. #9
    mtbr member
    Reputation: Pedal Shop's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    1,132
    Quote Originally Posted by 08nwsula
    I wasn't sure either so I made it more appealing


    LOL!!! that's funny LOL!!! that's funny...
    Pedalshop.com also on Facebook
    Marin - Transition - Santa Cruz - Cove...

  10. #10
    Freetard.
    Reputation: Nut!'s Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    670
    Quote Originally Posted by 08nwsula
    I wasn't sure either so I made it more appealing

    ...
    I don't get it...
    Quote Originally Posted by Khemical
    Those cables on the Socom look flexy

  11. #11
    banned
    Reputation: The Tod Says What?!'s Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    917
    Quote Originally Posted by dowst
    Looks a lot like the old Giant Team DH, minus the linkage.
    yeah and those were fugly

  12. #12
    clyde in training
    Reputation: 08nwsula's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Posts
    1,918
    Quote Originally Posted by dowst
    Looks a lot like the old Giant Team DH, minus the linkage.

  13. #13
    not a forum admin
    Reputation: atomicAdam's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    599
    Quote Originally Posted by Nut!
    ...
    I don't get it...
    someone needs to spend more time in the kids sunday section.

    the toptube is different. i personally thing it looks much better now.

  14. #14
    Peace Coast Style
    Reputation: Heals120's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1,064
    I dunno if I like it either. I definately like the current Supreme DH better than this one. So whats this... Like Cedrics tenth bike? Haha. First he got the Prophet 4X made for him, then the Judge which was originally gonna be the Gracia, then the Furious. Haha.
    Quote Originally Posted by Internal14
    Ever slip a pedal and slam into the seat? That little thing would disappear until I later got to the ER.

  15. #15
    dontcha?
    Reputation: captain spaulding's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    1,390
    I def. prefer the '08 design, but this one looks like it'll perform better.. the graphics are pretty sweet also.. I want some more details on that braking system the article mentions..
    "The future belongs to those that believe in the beauty of their dreams."

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •